Main Article Content
Abstract
Artikel ini membahas tentang dua hal, yaitu; sistem argumen dalam kajian matematika formal dan kajian kesalahan-kesalahan yang dilakukan oleh peserta mata kuliah matematika sekolah II tahun akademik 2009\2010. Kajian pada sistem argumen difokuskan pada penarikan kesimpulan dengan berbagai tipe pembuktian pada mateamtika formal dan contoh sederhananya pada operasi bilangan. Sedangkaan yang kedua menganalisis kesalahan yang terjadi pada mahasiswa yang mengikuti kuliah matematika sekolah II pada penarikan kesimpulan dan komputasinya.
DOI: 10.22342/jpm.4.2.315
Keywords
Article Details
Copyright (c) 2010 Darmawijoyo

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.
All articles published Open Access will be immediately and permanently free for everyone to read and download. We are continuously working with our author communities to select the best choice of license options, Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-NC-SA).
References
- Selin, H..ed., (2000) Mathematics Across Cultures, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht
- Wadi, Hendra. 2010. Pengembangan soal-soal pembelajaran berbasis masalah untuk meningkatkan kemampuan logika berfikir matematika di SMA Negeri I Muara Beliti Kabupaten Musi Rawas. Tesis Magister Pendidikan Matematika Unsri.
- Whitenack, et all. (1999). Making mathematical arguments in the primary grades: the importance of explaining and justifying ideas. National Council of Teachers of Mathematics, Inc. The Gale Group, Farmington Hills, Michigan.
References
Selin, H..ed., (2000) Mathematics Across Cultures, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht
Wadi, Hendra. 2010. Pengembangan soal-soal pembelajaran berbasis masalah untuk meningkatkan kemampuan logika berfikir matematika di SMA Negeri I Muara Beliti Kabupaten Musi Rawas. Tesis Magister Pendidikan Matematika Unsri.
Whitenack, et all. (1999). Making mathematical arguments in the primary grades: the importance of explaining and justifying ideas. National Council of Teachers of Mathematics, Inc. The Gale Group, Farmington Hills, Michigan.